21 januari 2013

Långt jävla inlägg.

Efter en riktigt jobbig helg har jag nu landat i soffan..
Det jobbiga har varit att jobba.
Idag bestämde jag mig för att helt lämna hemtjänsten...ja alltså förut var det kul att gå till jobbet, nu är det bara ångestladdat.
Varför jag "stått ut" är väl för dom där pengarnas skull, men nu när magen är åt helvete och ångesten börjat komma tillbaka, känner jag att det är dags att avsluta, ingen som kommer tacka mig den dagen då jag är totalt utsliten...

Att varje dag, varje vecka och varje månad inte veta hur mycket man får jobba, tär på en...Inre stress så att säga...
Att sen känna att man bara duger i kris är också jobbigt, även jobbigt och grymt störande att folk som ställer upp en gång i halvåret får jobb före mig..

Inte för att vara den som är den, men det är jag som ställt upp, i vått och torrt, när det varit kris i Paris, jag har ställt upp på dubbla pass mer än en gång osv osv...
I somras skulle jag jobba i byn, men då hoppade någon av i Svappis, så jag ställde upp och pendlade dit istället. Det är jag i och för sig glad för, för där trivdes jag, och där träffade jag underbara A <3
Men som sagt, nu är det nog.
Kroppen säger ifrån och såpass mycket pengar tjänar jag inte att jag äventyrar min hälsa. Den är fan viktigare än nå sketna pengar.
Pengar är inte allt, och överleva lär jag göra, då jag levt på betydligt mindre pengar tidigare i mitt liv.
Jag är en jävla överlevare, och kommer fan alltid att vara!

Jag kommer ha ångest över mitt val i några dagar, men det går över.
Det brukar det göra.
Nu blickar jag framåt och hoppas på att få börja utbildningen jag snöat på...
Jag ska även ringa runt lite och fråga efter jobb...och nu skiter jag i min jävla telefonfobi och tar mig i kragen och skärper mig!
Så jävla svårt ska det väl ändå inte vara!

Nånå, nu ska jag mysa med Toffifi och sedan sova.
Imorn ska nämligen jag och lilla Valter hänga, då hans mor ska in till stan och handla.
Vi har förresten haft söndagsmys, jag och Linda, lagt pussel och tjockat oss i choklad och cola:)
Väldigt myspys!

Jaja.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar