22 januari 2013

Hej mina vänner och ovänner!

Idag har varit en bra dag :) Linda kom med Valle vid tio tiden, vi mös i soffan och kikade tv, sen blev det mat för lillkillen och efter det tog vi en promenad till vårdcentralen där jag besökte af och snackade med en snubbe via videolänk.
Dragit ut på skiten i vanlig ordning, men nu är jag inskriven igen och kan söka a-kassa...
Dock vill jag helst hitta ett tillfälligt jobb snarast möjligast, då jag absolut inte vill jobba inom vården igen, hittar af nåt jobb som är just inom vården måste jag ju tyvärr söka det för att få beviljad a-kassa..och det känns mindre lockande...

Där kände jag faktiskt lite ångest...helvete jag måste ligga i nu så jag slipper allt svammel som faktiskt förekommer inom dom flesta vårdyrken...kanske inte alla, förlåt mig, men platser där endast kvinnor jobbar då...

Men nånting som gjorde mig jävligt glad var att jag tydligen har goda chanser att komma in på den där utbildningen då det finns mycket jobb i den branschen efteråt
;)
Jag hoppas verkligen jag får börja och att jag kommer klara av det :)
Med min järnvilja, envishet och finska sisu ska det väl gå an!
Hoppas, hoppas, hoppas!
Jag kommer då ge allt om jag får börja!:)

Jaooo..nåjo, sen kom Erika och hennes vän på besök, det bjöds på semla, jag och Valle fick dela;)
Han fick dock bara själva brödet eller vafan det heter.
Mamma Linda kom senare sen och hämtade pojken.
Jag och Toffifi tog promp till Konka och handlade tacos:) Deggan och Tarzan hakade också på :)

Kvällen bestod av Det okända och pussel med Linda:)
Vi är som två gamla tanter, båda gnäller på dålig syn och dåliga ryggar:b osv osv.

Jeje, imorn ska jag ringa samtal. Känns faktiskt jobbigt, men jag ska klara av det! Så det så!

Att jojo..har ni läst allt har ni gjort det bra!
Nu domnar det i båda händerna så dags att avsluta.

Vi hörs!
PÅ ÅTERSEENDE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar