11 november 2012

Jaa...

Något jag kan störa mig lite på är när folk tror sig veta allt. Tror sig veta hur en annan människa känner... Finns nog ingen som vet vad du känner innerst inne.
Så sitt fan inte och säg att en människa inte älskar på riktigt bara för att denne person kanske råkat göra bort sig det grövsta...
Nu får ni det ni väntat på...

JA jag har valt att stanna hos Toffe. Men vad är ni att döma? Det är jag som lever och har levt under samma tak som denna människa, det är alltså jag, och Toffe, och ingen annan det handlar om...
Vi känner varandra, vi har hjälpt varandra upp från botten, vi har varit där för varandra helt enkelt.
Jag tänker inte sitta här och förklara varför och vice versa...
Vi har tagit oss igenom en hel massa skit tillsammans, och detta ska vi också klara!
Japp. Detta är bland det värsta jag varit med om..men samtidigt fick det mig att bli ännu starkare, starkare i mig själv på alla sätt...
Kommer jag lita på Toffe?!?
Och vet ni vad?? Jag tror faktiskt jag litar mer på honom nu än nånsin..fråga mig inte varför, för det tänker jag inte heller gå in på...men jag gör det iallafall!

Och som spåtanten hade sagt till Linda:
" Ett par som fast går igenom eld och vatten, för att deras kärlek är så stark "
Ja nu kanske inte ordagrant, men nå sånt,.,,

JEJE. Nu vet ni det också.
Predika bäst fan ni vill, bryr mig inte så hårt.
Vi hörs sen! :)
PÅ ÅTERSEENDE!

12 kommentarer:

  1. Fattar inte hur folk orkar bry sig och lägga ner en massa energi på någon annan som man inte känner. För antar att det är såna som snackar, för dom som känner dig ska ju bara hänga med i ditt val. Och stötta dig vad du än väljer, och väljer du att vara med han ändå efter det som hänt. Så är det ditt val, det är vad DU vill. Och det har ingen annan människa med att göra. Så patetiskt alla som snackar en massa gojja om precis allting. Ta hand om dig, you go girl!

    SvaraRadera
  2. Vem är du att döma då, som gjort exakt likadant mot andra vars partner varit otrogen? Du har varit en minst lika dålig människa som skrivit på din blogg, pratat skit och pekat ut hur fejkat ett förhållande varit när han varit otrogen, att det inte är kärlek osv?

    Du fick smaka på din egen medicin. Hoppas det kändes lika förbannat som för dem du "hoppat på".

    SvaraRadera
  3. Men åh vad kul!

    "Lär dig livets stora gåta. Älska glömma och förlåta" -
    Det kommer säkert att bli kanonbra!


    Agneta

    SvaraRadera
  4. Tack Wilma och Agneta :)

    Och till dig "anonym". Uppenbarligen är du någon jag känner eller har känt som fått smaka på mina "hårda ord" nångång i tiden...jag visste inte det då, men nu vet jag. Nu vet jag hur det känns. Nu vet jag hur hårt det känns, nu vet jag hur jävla komplicerat allt blir när något sånt här händer. Folk kan förändras och så även deras åsikter. Min åsikt ang. otrohet är helt annan idag.

    Jag behöver egentligen inte förklara mig....jag ber om ursäkt för alla fula kråkor som flugit ur min mun...
    Och om din tanke med kommentaren var att jag skulle bli ledsen, så måste jag tyvärr säga att du misslyckades. Jag har ju som sagt redan fått smaka på min egen medicin och ja det kändes, något mer du ville veta?

    SvaraRadera
  5. Nej, min tanke var inte att du skulle bli ledsen. Det var inte ens menat att vara elak. Jag undrade bara hur du tänker efteråt när du fått vara med om det själv. Kul att du ändrat på dina åsikter i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Lyssna inte så mkt på vad andra har att säga. Är ni lyckliga tillsammans så ska ni vara tillsammans. Ur det hela går ni starkare och en erfarenhet rikare. Och en gång otrogen är inte alltid otrogen. Man kan förändras. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Anonym :) Borde finnas fler som resonerar som dig :) Kram!

      Radera
  7. Man ska inte vara så nyfiken, men. Vad tänker du om att han var otrogen? Och vad tänker du om den tjejen han var med? Hur ser du på allting? Du behöver absolut inte svara om du inte vill, men tycker det är ganska intressant. :)

    SvaraRadera
  8. Kan förstå dig. Kan förstå att du litar på honom mer nu än tidigare.
    Man ska väl göra det som känns rätt för en själv och inte göra som ALLA andra vill att man ska göra.
    Och skitsnack blåser över..snart hittar dessa personer något annat att gnälla på i alla fall :)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker du är stark och modig!
    För att du förlåter.
    Att du skiter i vad andra tänker och säger, för jag gissar att man får höra en massa skit om man förlåter någon för något sånt :(
    Kram ♥ /Peka

    SvaraRadera
  10. Under livets gång växer man, förändras och lär sig. Du kanske sagt åt andra tidigare vad dom ska göra, nu satt du själv i den situationen och insåg att valet är inte alltid lätt. Och som du tidigare här i kommentarerna skrev, du insåg hur det känns.

    Jag vet att allt löser sig :-) Om inte nu, så blir det senare :-)

    SvaraRadera
  11. Tack alla vad ni är söta! :) <3

    SvaraRadera